вівторок, 19 січня 2016 р.

Посвята в читачі (для учнів 1-х класів)

                     Ірпінська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3
                 Ірпінської міської ради Київської області
                                              

Посвячення в читачі. Зустріч з книгою.
Мета: Показати значення книги в житті людини, формувати комунікативну компетентність, виховувати любов до книги, культуру читання, бережливе ставлення до книги.
Обладнання: Книжкова виставка «Книга – це твоє майбутнє». Плакати – вислови про книгу «Книга – вікно у світ». Малюнки про книги. Магнітофон.

Хід уроку.
Бібліотек.
Доброго дня, дорогі мої друзі! Сьогодні ви завітали в будинок, у якому живуть книги. Цей будинок зветься «бібліотека».
Читайте! Читайте!
Читайте! Читайте,
не поспішаючи,
аби не втратити жодної краплі
каштанового змісту книги.
                      (К. Паустовський)

Перелік прислів’їв про книги.
1. Книга – джерело знань.
2. Золото добувають із землі , а знання – із книги.
3. З глибини моря добувають перлини, а з глибини книги – знання.
4. Книжка – маленьке віконце, а через нього весь світ видно.
5. Читання – найкраще навчання.
6. Хто багато читає, той багато знає.
7. Одна книга тисячі людей навчає.

Бібліотекар.
Сьогодні ми з вами помандруємо до царства самої Королеви Книги. Але перш ніж потрапити туди, потрібно здолати перешкоди й виконати всі завдання. Запрошуємо вас до царства Загадок.
1. Прийшла кума з довгим віником
На бесіду з нашим півником,
Схопила півня на обід
І замела мітлою слід.
                             (Лисиця)

2. Є в лісі молоток
Він стукоче: «Цок, цок, цок»,
А ще гарно він літає
І дерева захищає:
Рани їхні він лікує,
Реставрує, ремонтує.
Кожен з вас повинен знани,
Як же «молоточка» звати?
                                 (Дятел)

3. Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок.
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на урок… (урок).

4. Ходить хмуро між дубами, хижо клацає зубами.
Весь, як є, - жорстока лють,
Очі так її і ллють
Зачаївся ось, примовк
Грізний звір цей, звісно…(вовк).
Бібліотекар.
Молодці! А зараз діти слід упізнати героя, від імені якого йде розповідь:
1. Я вирішив подорожувати світом. Я  гадав, що всі люди так само добрі, як мої бабуся і дідусь.. Але виявилося, що в цьому світі мешкають злі і жорстокі і хитрі… (колобок).
2. Жила – була маленька дівчинка, мама любила її, бабуся ще дуже. На день народження бабуся подарувала їй червону шапочку…(«Червона шапочка»).
3. Запросили вовк, ведмідь, дикий кабан і зайчик лисичку з ним на обід. «Добре, я з ним прийду, а ви ховайтесь, бо він вас розірве», - каже лиса. («Пан Коцький»).
Стукіт в двері. З’являються Мальвіна та Буратіно.Мальвіна тягне його за руку. Він опирається.
Буратіно. Не хочу! Не буду! Не хочу й не буду!
Мальвіна. Ні, ви будете, Буратіно! Будете вчитися і слухати, і читати!
Буратіно. А навіщо мені вчитися? Я і так усе знаю!
Мальвіна. А що Ви знаєте?
Буратіно. Знаю, що груші ростуть на вербах, знаю, що 2+2 буде...5! Що можна закопати золоту моне­ту на Полі Чудес у Країні Дурнів і з неї виросте Велике дерево з грішми.
Мальвіна. Нічого Ви не знаєте, Буратіно. Будемо вчитися. Пробачте, шановна Королево Книга. До­поможіть мені навчити Буратіно читати. Ви же знаєте, він продав азбуку й зовсім не знає гра­моти.
Королева Книги. Діти, а може, візьмемо Буратіно до нас у школу?
Буратіно. Візьміть, благаю, візьміть! А то Мальвіна вже замордувала мене - ніякого вільного життя. Я хочу стати справжнім учнем!
Королева Книга. Діти, візьмемо його? Ну що ж, за­лишайся. І пам'ятай, що тільки старанною працею у навчанні ти зможеш стати справжнім учнем.
Ось тобі, Буратіно, буквар. Вивчай азбуку ра­зом із нашими учнями. А ти знаєш, як треба по­водитися з-книгою?
Буратіно. Ні.
Королева Книга. Щоби книги могли довго служити, Ви повинні їх берегти. Мальвіно, допоможи мені, прочитай правила поводження з книгою.
Мальвіна. Беріть книгу чистими руками.
Буратіно. О, я їх ніколи не мию.
Мальвіна. Не читайте книжку під час їжі.
Буратіно. А коли ж її читати?
Мальвіна. Не загинайте аркушів — користуйтеся закладками.
Буратіно. То, може, краще замість закладки поклас­ти «Снікерс»?
Мальвіна. Для того, щоби книга або підручник до­вше служили вам, обгорніть їх.
Буратіно. А в мене жодна книга не обгорнута.
Мальвіна. Це дуже погано, Буратіно. Вам потрібно виправлятися. Діти, а ви запам'ятали правила по­водження з книгою?
Буратіно. А давайте послухаємо пісню про мене.
Звучить пісня з кінофільму «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно».
Бібліотекар. Діти, а зараз ми вирушаємо в Країну Казок. Проведемо конкурс.
Королева Книга
1.   Хто з цих казкових персонажів підібрав стрілу Івана-Царевича?
а)   Дюймовочка,
б)   Царівна-жаба,
в)   Попелюшка,
г)   Баба-Яга.
2.   З якої рослини добра фея зробила карету для Попелюшки?
а)   Гарбуза,
б)   полуниці,
в)   огірка,
г)   берези.
3.   Кого з казкових героїв Сірий Вовк направив на довгу дорогу замість короткої?
а)   Попелюшку,
б)   Василину Прекрасну,
в)   Червону Шапочку,
г)   Дюймовочку.
4.   Хто з цих котів був доброзичливим, хто казав: «Ребята, давайте жить дружно»?
а)   Матроскін,
б)   Базиліо,
в)   Леопопьд.
Бібліотекар. А зараз ми з вами вирушаємо в Цар­ство Поезії.
Буратіно. А можна й мені, Королево Книга, пограти з дітьми?
Королева Книга. Так.
Буратіно. Давайте з вами складати вірші. Дорифмуйте мої рядки:
Діти, звісно, вчаться в... (школі)
А комбайн працює в... (полі)
Ми лікуємось в... (лікарні)
А стрижемось в... (перукарні)
Ліки ми берем в... (аптеці)
А книжки — в... (бібліотеці).
Які ви молодці, хлопчики й дівчатка.
Королева Книга. А зараз Мальвіна прочитай вірш, а ви будете відповідати на її запитання,
Мальвіна. Каждый детеныш вырастает, а кем он становится, когда вырастет? Давайте попробуем ответить на этот вопрос вместе с поэтом Александром Шибаевым.
  
Кто кем становится?
Жил-был маленький щенок.
Он подрос однако,
И теперь он не щенок — .
Взрослая... (собака).
Жеребенок с каждым днем
Подрастал и стал... (конем).
Бык, могучий великан,
В детстве был ... (теленком).
 Толстый увалень баран —
Тоненьким... (ягненком).
Этот важный кот Пушок —
Маленьким... (котенком).
А отважный Петушок —
Кро-о-хотным,;. (цыпленком).
А из маленьких утят
Вырастают... (утки).
Молодци, ребята!
А теперь давайте послушаем и стацуем танец «Маленьких утят».

Лунає пісня «Маленьких  утят».
Королева Книга. Ви так довго мандрували, щоби по­трапити в мої володіння. Усі вірші, загадки, пісні, казки є на сторінках моїх книжок. І тому всю свою подорож ви були в моєму Королівстві Книг.
Ви дуже розумні, кмітливі й добрі діти. Ви мені сподобалися, і тому я надаю вам право ко­ристуватися книгами з мого королівства. Але як кожен громадянин цієї країни, ви повинні дати обіцянку. Повторюйте за мною.
УРОЧИСТА ОБІЦЯНКА. Ми, учні 1-го кла­су, вступаючи в ряди читачів шкільної бібліотеки, урочисто обіцяємо: поважати книгу, виконувати правила користування нею: не рвати, не бруднити, не малювати в ній.
Діти (разом). Обіцяємо!
Королева Книга. Якщо книжці потрібна допомога, зробімо все, щоби вона «не хворіла».
Діти (разом). Обіцяємо!
Королева Книга. Ніколи не проходити спокійно повз тих, хто ображає книгу.
Діти (разом). Обіцяємо.
Мальвіна
Багато мусим знати
Про все, що є навкруг,
Тож слід книжки читати
Бо книга — вірний друг.
Вона поможе, друже,
Обрати вірну путь.
Де б ти не був, мій друже,
Про книгу не забудь!


Бібліотекар. Любі першокласники! Ми дуже раді, що шкільна бібліотека поповнилася новими читачами. Двері бібліотеки завжди відкриті для вас. У добру щасливу подорож Королівством Книг.

Немає коментарів:

Дописати коментар